Konasoft

KÓDEX

Ügyvezetői levél új kollégáknak


Ha neked nem fontos, hogy milyen cégnél melózol, akkor rossz helyen jársz. Nyugi, mindketten tudjuk, hogy ha ide felvettünk, akkor hasonló pénzért olyan helyen is kaphatsz munkát, ahol nem bánják, ha csak a pénzért robotolsz. Ne raboljuk egymás idejét. Mi itt abban a hitben dolgozunk, hogy ezzel pozitív folyamatokat indíthatunk el a társadalomban, amelyben élünk – miért is érnénk be kevesebbel?

Nem trükkös haszonélvezői akarunk lenni a minket körülvevő világ hibáinak, hanem kijavítani azokat. Azért kell ilyen távolról kezdenünk, nem rögtön a praktikus dolgoknál, mert nálunk a praktikus dolgok is az elvekből következnek. Ha tudjuk, miért csináljuk, amit csinálunk, az, lássuk be, növeli a komfortérzetünket. És ez nem csak ránk, egyénekre, hanem magára a cégre is igaz kell legyen.


Nem vállalunk el mindent, de adott esetben olyasmit is elvállalunk, ami nem kecsegtet azonnali haszonnal, csak jót tesz a lelkünknek és az imidzsünknek. Jó dolog a profit, nincs is szándékunkban lemondani róla, de önmagában nem indokolja a létezésünket.
Annyiféle módon lehet pénzt keresni, akkor miért ne keressünk úgy, hogy közben valami értelmes dolgot csinálunk, pláne ha így még több pénzt is kereshetünk.
Nem naiv képzelgés, hanem mindennapi tapasztalat, hogy igenis megéri korrektnek, innovatívnak, értékteremtőnek lenni, akár ingyenmunkát is végezni, ha látunk benne fantáziát, és társadalmi hasznot.
Ettől még nem válunk kihasználható balekké, és az önbecsülésünket vagy a korábban megszerzett hitelünket sem azzal veszítjük el, ha képesek vagyunk adni, segíteni, felkarolni ügyeket. Nagyon egyszerűen: ha jól dolgozunk, jobbá tesszük a világot, például azzal, hogy megkönnyítjük mások, első körben a megrendelőink, de még inkább a felhasználóink életét.

És ez nem önfényező hazugság és nem hippiskedés, hanem kőkemény gazdasági realitás. Nyilván ugyanezt mondja, de csak mondja a világunkban számtalan hiéna és mammut, fontos, hogy a tetteink és a munkánk igazolja, mi komolyan is gondoljuk, amit mondunk.
Ez a saját jól felfogott érdekünk is, máskülönben már középtávon biztos vesztesek lennénk, roppant megterhelő és kontraproduktív ugyanis folyton azon szorongani, mikor derül ki, hogy átvertük a megrendelőt, vagy félmunkát végezve: magunkat. Nincs is annál könnyebb, mint fedezéknek használva a szakértelmet keresni kifogásokat, úgy tenni, mint aki úgyis mindig mindent jobban tud, aztán az ebből származó hatalommal visszaélve összezavarni, becsapni, lehúzni a kedves vevőt, partnert, főnököt. Ám hiába tűnik elsőre a könnyebbik, jobban kitaposott útnak, ezen elindulva mi magunk vesztjük végül a legtöbbet. És itt nem csupán a jól végzett munka fölött érzett örömre kell gondolnunk, az sem utolsó, bár bizonyára akadnak, akik valahogy azért meg tudnának lenni nélküle.
Ha elfogadjuk az épp megfelelőt, és nem keressük a legjobbat, azzal elsősorban a saját fejlődésünkről, a bennünk rejlő potenciál kiaknázásáról mondunk le, azaz elkényelmesedve, megrekedve és lassan elértéktelenedve végső soron az önbecsülésünkről. Az öröm forrása az erőfeszítés.

Az az igazi nyertes, aki nem csak munka után, de munka közben is jól érzi magát. Szereti csinálni, szórakoztatja, ezért olyan könnyen nem is fárad el bele. Alibizve várni a munkaidő végét – van ennél unalmasabb és fárasztóbb? Cégszinten: minden elvégzett munka befektetés is egyben.
Nálunk a siker mércéje nem az árbevétel, hanem az elégedett felhasználó, aki maga is jobban, mert jobb kedvvel fogja végezni a munkáját, ha jó eszközt adunk a kezébe. Olyat, ami belesimul. És a hólabda, amit elindítunk, lavinává hízik.
A Konasoft emberközpontú, a mindenkori kihívásokhoz alkalmazkodni képes szervezet, amely valódi, minőségi kapcsolatra törekszik partnereivel és termékeinek felhasználóival is. Gépekkel dolgozunk, de nem vagyunk gépek. Szorongunk, elbizonytalanadunk, máskor diadalittasak és büszkék vagyunk – mert ez a normális. A hűvös profizmus egy kicsit mindig gyanús.

Aki a tudására monopóliumként tekint, amit önszántából meg nem osztana senkivel, annak a tudása idővel óhatatlanul korszerűtlenné válik és elporlik.
Merjünk néha dilettánsok lenni a szó etimológiai értelmében, mert eredetileg azt nevezték dilettánsnak, aki képes volt gyönyörködni a saját munkájában, ezért az érzésért csinálta, nem a megélhetésért. A dilettáns néha merészebb is a profiknál, nem korlátozzák azok a szabályok, amelyek egyikéről-másikáról időnként aztán kiderül, hogy csak a soha meg nem kérdőjelezett rutin berögződései voltak.

Cégként is legyünk éppolyan megbízhatóak, mint az általunk fejlesztett szoftverek. Ezt szolgálja minden: a lapos szervezeti hierarchia, pontosan meghatározott felelősségi- és feladatkörökkel, az átlátható és logikus működés és munkamenet, az egyszerűségre való törekvés – nálunk ezek az alapértékek. Őszintén kommunikálunk, kifelé is, nem titkoljuk el esetleges kételyeinket, elismerjük és kijavítjuk hibáinkat. De merünk lelkesedni és lelkesíteni is, mert büszkék vagyunk arra, ha olyan pozitív élménnyel ajándékozhatjuk meg felhasználóinkat, amely képes felülírni egyes múltbeli negatív tapasztalatait.

És akkor most, mielőtt végképp meghatódnánk a saját jóságunktól, nézzük azokat a bizonyos praktikus részleteket is:
Szakmai közhely, hogy a megrendelők legtöbbször nincsenek teljesen tisztában azzal, mit is várnak pontosan a terméktől, gyakran egyáltalán nincs vevőoldali projekt-menedzsment, ehhez kell igazodnunk. Követve a nemzetközi trendeket élesben tesztelünk, minimaly viable projekteket fejlesztünk, és teszünk teljes körben hozzáférhetővé. A jövőbeli felhasználók így a kezdetektől aktív részesei lehetnek a tesztelés, a bevezetés és a továbbfejlesztés lépéseinek. Közös projekt-csapatot alkotunk velük, partnerségük inspirál, ránk fordított idejük hálára kötelez minket. A gyors, egyszerű visszacsatolás lehetősége természetesen akár email-en, akár NOEMI -n, akár Facebookon keresztül folyamatosan nyitva áll számukra.

Azzal, hogy kipróbálhatják a legelső prototípust, hogy aztán az ő visszajelzéseik határozhassák meg a fejlesztés további menetét, a vevők is jól járnak, hiszen így gyorsabban és olcsóbban jutunk el együtt a kész termékig.
Ha ezek után is, sőt épp ezek miatt szeretnél velünk, nálunk dolgozni, a következőkre számíthatsz:

Egyszerre több projektben veszel majd részt, többféle státuszban. Jót tesz, ha az ember időnként az amúgy használaton kívüli izmait is átmozgatja, nem csak arra gyúr, amiben eleve a legerősebb. Ne érezd méltóságodon alulinak, ha időnként, olyan feladatot is rád bízunk, amihez túlképzett vagy

Elvárjuk, hogy kezdeményező légy, nálunk a vezetők eligazítás helyett inkább engedélyadás típusú megbeszéléseket tartanak. Mi biztosítjuk neked a folyamatos tanulás és továbbfejlődés lehetőségét, és szeretnénk ha élnél is ezzel.


A kevesebb több. Termékeink tervezésekor első számú szempont, hogy ne csak rendeltetésüknek tegyenek eleget, hanem a használatuk, a puszta látványuk is örömet szerezzen. A jó design minimalista a látványban és a folyamatszervezésben egyaránt. A designer figyelme a teljes folyamatra kiterjed, a felhasználói élménytől kezdve egészen a vevőszolgálati folyamatokig.

Programfejlesztéskor is erre törekszünk, a felhasználóbarátság azt jelenti, hogy: kiiktatunk minden kikötést, műveletet, választást vagy opciót, amit csak lehet. Csökkentjük a szükséges lépések számát, amikor csak lehet. Ismerős módszerekre támaszkodunk, amikor csak lehet.



Téti Imre
ügyvezető


***